راهنمای خرید و ست پوشاک

راهنمای خرید انواع لباس ها و نکات و ترفند های ست پوشاک

راهنمای خرید و ست پوشاک

راهنمای خرید انواع لباس ها و نکات و ترفند های ست پوشاک

راهنمای خرید لباس نوزاد

قطعا یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی، زمانی است که در انتظار به دنیا آمدن فرزندتان هستید.  با دانستن راهنمای خرید لباس نوزاد می توان فهمید که واقعا چه چیزهایی برای نوزاد نیاز است تا باید خریداری شود او که نوزادی بدون هیچ وسیله ی شخصی است باید از وسایل های ضروری در زندگی بهره مند شود .

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی


مشاهده در ادامه مطلب ....

  

مهمترین نکات قبل از خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

۱. قابلیت تعویض آسان

سیسمونی نوزاد

اولین نکته‌ای که در خرید لباس نوزاد باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت تعویض آسان آن است. شاید بدن نوزاد، انعطاف‌پذیر به نظر برسد ولی به یاد داشته باشید که تعویض مکرر لباس، موجب آزار او می‌شود و حتی ممکن است به بدن او آسیب هم وارد کند.

بنابراین هنگام خرید لباس، به نحوه ‍‍‍‍‍‍‍پوشاندن آن به تن کودک فکر کنید. پس بهتر است لباس‌های دکمه‌دار یا زیپ‌دار بخرید. یقه‌ی لباس نباید محکم باشد و ترجیحا کنار یقه یک دکمه برای  راحت‌تر  فرو بردن سر نوزاد در لباس،وجود داشته باشد. هنگام خرید سرهمی هم، گزینه ای را انتخاب کنید که از قسمت پوشک باز و بسته می‌شود‍ تا  بتوانید به راحتی  و بدون در آوردن کل لباس‌ها، پوشک نوزاد را تعویض کنید.

۲. راحتی نوزاد

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

هیچ پوستی به اندازه پوست نوزاد صاف و لطیف نیست و هیچ پوستی هم به این اندازه حساس و آسیب‌پذیر نیست، بنابراین جنس لباس نوزاد، بسیار مهم است. بهترین و مناسب‌ترین لباس‌ها برای نوزادان، پارچه‌های نخی نرم دارند و فاقد مواد نایلونی هستند، به خصوص زیرپوش‌ها. هنگام خرید حتما به جنس آنها توجه کنید و توضیحات روی مارک را بخوانید تا بدانید چند درصد نخ، ابریشم و یا نایلون در آن به کار رفته است.

لباس‌هایی را تهیه کنید که فرزندتان بتواند درون آنها به راحتی حرکت و بازی کند، از خریداری لباس‌هایی با پارچه‌های ضخیم و کلفت مانند کتان و جین، و پیراهن‌های چین‌دار برای دختربچه‌ها اجتناب کنید.

این لباس‌ها موجب آزار و مانع از حرکت‌ نوزادان می شوند، مخصوصا وقتی می‌خواهند چهاردست و پا راه بروند و حرکت داشته باشند. به کِش‌های دور کمر شلوار، جوراب و دستکش‌ها دقت کنید. لباس‌های نوزاد نباید خیلی تنگ یا گشاد باشند، ثانیا باید جنس غیر پلاستیکی داشته باشند تا موجب ساییدگی و تعریق پوست نوزاد نشوند.

۳. لباس مناسب فصل

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

برای نوزادی که ماه‌ها در رحم مادر بوده و به محیط گرم آن عادت کرده است، دمای دنیای بیرون سرد خواهد بود و مدتی طول می‌کشد تا بتواند دمای بدن خود را با دنیای بیرون تطبیق دهد، بنابراین به گرم نگه داشتن بدن کودک خود بسیار توجه کنید. البته نه به این معنا که چندین لباس را روی هم  به تن او بپوشانید و باعث شوید که بدنش عرق کند.
باید توجه داشته باشید، فرزند شما در چه فصلی متولد می‌شود و ۲ ماه اول را در چه ماه‌هایی از سال سپری خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که فرزندتان در زمستان چشم به دنیا بگشاید یا تابستان، در هر حال حتما یک زیر پوش نرم و راحت داشته باشد.

لباس‌های دیگر را با توجه به هوای داخل و بیرون از منزل انتخاب کنید. فراموش نکنید که این کوچولوهای دوست داشتنی به شدت از پوشیدن چند لایه لباس آزرده می‌شوند، پس اگر در فصل زمستان هستید سعی کنید به جای چند لایه لباس از یک یا دو لباس گرم، مانند سرهمی‌های یک‌سَره، برای حفظ گرمای بدن استفاده کنید.

اصلی ترین راهنمای خرید لباس نوزاد

لباس‌هایی را انتخاب کنید که پوشاندن و در آوردن‌شان ساده است. این‌طوری هم شما لذت بیشتری می‌برید هم فرزندتان! تنگ نباشد نکته دیگر توجه به اندازه یقه، آستین‌ها و دم‌پای شلوار انتخابی شماست. یادتان باشد که لباس‌های تنگ جز اذیت‌کردن فرزند کوچولوی‌تان چیز دیگری برایش نخواهد داشت.

سعی کنید یقه و سر آستین‌ها را طوری انتخاب کنید که آزاد و راحت باشند. این‌طوری موقع پوشاندن لباس به او با دیدن قیافه ناراحت و حتی گریانش مواجه نمی‌شوید. یک راه دیگر هم دارید؛ از لباس‌هایی استفاده کنید که قسمت یقه‌شان به‌صورت چسبی باز و بسته می‌شود.

هشدار: قانون اصلی این است که لباس نوزاد نباید دکمه یا وسایل تزئینی داشته باشد چون ممکن است نوزاد آن‌ها را بکند و خدای نکرده ببلعد! از طرف دیگر فرو رفتن این دکمه‌ها در بدن نوزاد می‌تواند پوست حساس و بدن نحیف او را آزرده کند.

امیدواریم اصراری نداشته باشید که نوزادتان فقط به دلیل زیباتر شدن از این لباس‌ها استفاده کنددر غیر این صورت، باید نهایت دقت را به کار ببرید و تمام حواس‌تان را به او متوجه کنید. در نهایت مراقب باشید که این وسایل تزئینی موقع خم‌شدن توی بدنش فرو نروند.

از کجا بفهمیم سردش است؟ خیلی از مادرها موقع پوشاندن لباس به نوزادشان گیج می‌شوند چون نمی‌دانند که اکنون باید لباس گرم به بچه بپوشانند یا لباس خنک. خنک یا گرم بودن لباس نوزاد از لباس مادر یا فردی که مراقب اوست پیروی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد