راهنمای خرید و ست پوشاک

راهنمای خرید انواع لباس ها و نکات و ترفند های ست پوشاک

راهنمای خرید و ست پوشاک

راهنمای خرید انواع لباس ها و نکات و ترفند های ست پوشاک

راهنمای خرید عینک آفتابی

 

شاید شما هم با این سوال روبرو باشید که برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ فرقی نمی‌کند که به دلیل محافظت از چشم‌هایتان قصد خرید عینک آفتابی را دارید یا بیشتر به دنبال زیبایی ظاهری و شیک‌پوش بودنید؛سلامت چشمان شما ارتباط مستقیم با عینک آفتابی که می‌زنید دارد اما می‌دانید شیشه‌های عینکی که می‌زنید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ بهتر است قاب آن چه اندازه و چه رنگی باشد؟

راهنمای خرید عینک آفتابی,ویژگی عینک آفتابی مناسب
  



عینک‌های آفتابی، محافظان قوی
فوتوکراتیت (photokeratitis) سوختگی و آسیب قرنیه است که نام دیگرش ماکوری برفی است. این حالت بیشتر در اسکی‌بازان دیده می‌شود و بیماری‌ای است که با درد بسیار همراه است. دکتر گیل رویالن، متخصص چشم در مرکز پزشکی میرتل بیرچ استاد راهنماست و می‌گوید: «در این بیماری وزیکول‌ها و ضایعات متعددی روی سطح قرنیه شکل می‌گیرند این حالت را می‌توان با درمان مناسب برطرف کرد اما این حالت می‌تواند تعطیلات چند روزه را به کل خراب کند.»

عینک‌های آفتابی نقش مهمی در محافظت از بافت‌های اطراف چشم دارند. دکتر سی بال جونیور، متخصص اپتیومتری در مدرسه پزشکی هاروارد می‌گوید: «در سال‌های اخیر میزان ابتلا به سرطان‌های پوستی بسیار بالا رفته است و حالا متخصصان پوست با نگرانی از این صحبت می‌کنند که ممکن است سرطان پوست در آینده شایع‌ترین سرطان انسان شود، اصلی‌ترین علت این سرطان‌ها هم اشعه‌های مضر نور خورشید است. عینک‌های آفتابی البته آنهایی که کاملا استاندارد هستند و به صورت مناسب استفاده شوند، می‌توانند باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های سلول‌های پایه‌ای و شاخدار پوست در پوست اطراف چشم و بینی شوند. تازه این نکته را هم در نظر بگیرید که عینک‌های آفتابی می‌توانند روند پیری زودرس پوست اطراف چشم را متوقف کنند و از بروز چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری کنند.» همیشه متخصصان پوست به شما یادآوری می‌کنند که کرم‌های ضدآفتاب را نه فقط در روزهای آفتابی که در تمام روزهای سال به کار بگیرید، حالا توصیه متخصصان چشم به شما این است که استفاده از عینک‌ آفتابی را هم عادتی هر روزه بکنید.

از کودکی عینک آفتابی استفاده کنید
دکتر رویالن می‌گوید: «اگر فکر می‌‌کنید عینک‌های آفتابی به دلیل نام‌شان فقط مخصوص روزهای آفتابی هستند، اشتباه می‌کنید، چشم شما اگر محافظت نشود در روزهای ابری ممکن است بیشتر از روزهای آفتابی هم صدمه ببیند.»

دکتر پیتر کوخه، متخصص چشم کودکان در ایلینویز می‌گوید که استفاده از عینک آفتابی باید در سنین کودکی شروع شود. تاثیرات تخریبی نور آفتاب روی چشم به شکل تجمیعی است یعنی طی زمان شدیدتر می‌شود برای همین استفاده از عینک آفتابی از سنین کم بسیار مهم است. در ضمن یادتان باشد که چشم‌های کودکان به خصوص 
در سال‌های رشد آسیب‌پذیرتر است و نیاز به محافظت بیشتر دارد و باید حتما برای آنها از عینک‌های آفتابی مناسب استفاده کرد.

اندازه فریم

هنگام انتخاب یک عینک آفتابی اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، اندازه فریم است. فریم عینک باید درست اندازه صورت باشد؛ به گونه‌ای که انگار دقیقا برای صورت شما ساخته شده است. معمولا سه عامل مهم در انتخاب فریم عینک اهمیت دارد که به ترتیب عبارتند از: اندازه لنزها، اندازه پل و اندازه دسته‌ها.

بخش اول طول یک لنز عینک از قسمت میانی تا دسته عینک را می‌گویند که معمولا بین 40 تا 62 میلی‌متر است. اندازه پل فاصله بین لنزهای عینک است که تقریبا با اندازه‌ای بین 14 تا 24 میلی‌متر ساخته می‌شود. اندازه دسته‌ عینک هم که مشخص است و بین 120 تا 150 میلی‌متر تعیین می‌شود.

جنس فریم

در انتخاب یک عینک آفتابی به هدف خود از خرید عینک توجه کرده و بر اساس آن جنس عینک را درخواست کنید. علاوه بر کاربرد عینک، راحتی، امنیت و کارآیی هم نقش زیادی در انتخاب جنس عینک دارد. هر جنس یک کاربرد مختلف، محدوده قیمت متفاوت، شکل، مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه بعضی از پرکاربردترین جنس‌های عینک را بررسی می‌کنیم:

اصول انتخاب عینک آفتابی,راهنمای خرید عینک آفتابی


فلزی: فلز پرکاربردترین ماده در ساخت فریم عینک‌های آفتابی به شمار می‌آید که دلیل آن هم قابلیت انعطاف بالا، مقاومت در برابر آسیب و شکل‌پذیری آسان آن است. با این ماده می‌توان برای هر نوع شکل صورت و هر نوع حالتی فریم عینک را تنظیم کرد و ساخت. معمولا فریم‌های فلزی قیمت بالایی دارند، هنگام ضربه آسیب می‌بینند و 

چندان برای فعالیت‌های پرتحرک و ورزش مناسب نیستند.

تشخیص فرم صورت و انواع عینک آفتابی

در این راهنمای خرید، به یکی از فاکتورهای مهم انتخاب عینک یعنی تناسب شکل عینک با فرم صورت می‌پردازیم. آیا فرم صورت خود را می‌شناسید؟ در ابتدا باید بدانید که صورت شما جزو کدام دسته از شکل‌های اصلی صورت قرار می‌گیرد. برای این کار، چندین راه وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که روبروی آینه بنشینید و موهای خود را به‌کلی به سمت بالا نگه دارید. از قسمت پیشانی خود شروع به کشیدن یک خط روی آینه کنید و دورتادور صورت آن خط را ادامه دهید. به همین سادگی! شما روی آینه فرم صورت خود را رسم کرده‌اید.

طرح روی آینه به یکی از فرم‌های زیر نزدیک‌تر خواهد بود.

  • بیضی
  • گرد
  • مربع
  • مستطیل
  • لوزی یا الماسی
  • مثلث
  • قلبی

تشخیص فرم چهره نه‌تنها به انتخاب عینک مناسب کمک می‌کند، بلکه برای انتخاب نوع آرایش، استایل مو و حتی زیورآلات هم عالی و کاربردی است.

اگر با روش آینه به تشخیص دقیق نرسیدید، می‌توانید به اندازه‌گیری گونه تا گونه، پیشانی تا چانه، چانه تا گونه و عرض پیشانی بپردازید. با استفاده از یک متر این ابعاد را به‌دست آورید و روی یک کاغذ رسم کنید. با استفاده از این روش هم می‌توانید به فرم صورت خود دست پیدا کنید.

انواع عینک آفتابی

انواع عینک آفتابی

عینک‌های آفتابی هم در فرم‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند. هر کدام از انواع عینک آفتابی برای برخی از فرم‌های صورت مناسب‌ترند که در ادامه به طور کامل آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در تصویر بالا می‌توانید برخی از مهم‌ترین انواع عینک آفتابی را ببینید.

راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به نوع صورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد